מושגים בפרסום באינטרנט

המילון השלם והרשמי של “מושגים בפרסום באינטרנט”, יכלול בקלות 250 ערכים. 

הפרסום הדיגיטלי הפך בשנים האחרונות לשיטת הפרסום המועדפת, היעילה והכלכלית ביותר.

לאורך השנים התפתחו נתיבים, קמו פלטפורמות פרסום חדשות והתייעלו המנגנונים. לפניכם, 14 מושגים בפרסום באינטרנט, שגם אתם חייבים להכיר!

הבטחה שיווקית

1. רשת החיפוש של גוגל

כשמדברים על רשת החיפוש של גוגל, בעצם מדברים על שורת החיפוש בה אנו מקלידים כל דבר שאנחנו רוצים לקבל מידע עליו.

שירותים, מוצרים, תמונות, מסעדות, אנשים, מספר טלפון, דברים שמעניינים אותנו ואפילו דברים שלא מעניינים אותנו – הכל!

המערכת הפנימית של גוגל (האלגוריתמים) יודע לסרוק את הרשת האינטרנט ולהביא לנו את המידע הכי רלוונטי בהתבסס במילות החיפוש שהקלדנו.

2. רשת המדיה של גוגל

מדובר במיליוני אתרים ברחבי העולם, בכל התחומים והנישות שמעניקים לגוגל שטח פרסום באזורים שונים באתר שלהם. אוסף של כל האתרים בעולם נקרא – רשת המדיה של גוגל.

דרך מערכת הפרסום של גוגל אדס ניתן לפרסם באתרים אילו באמצעות באנרים, סרטונים (באמצעות מדיה)

וכדי להגיע לקהל היעד הרלוונטי ביותר ניתן לפלח את הפרסום עפ”י תחומים, נושאים שונים ומאפיינים נוספים (דומה מאוד למערכת הפרסום הממומנת של פייסבוק)

3. מילות מפתח

מילת מפתח\ מונחי חיפוש\ ביטוי מרכזי ועוד… כל אלה מתארים את המלל אותו הלקוח(אתם, אנחנו) מקליד כאשר הוא מחפש מוצר, שירות או כל מידע שהוא – בגוגל.

מחקר מילות המפתח – הוא אולי אחד המושגים החשובים ביותר תחת מושגים בפרסום באינטרנט.

מדובר על מחקר מעמיק שמקדם האתרים מבצע, זאת במטרה להגיע אל מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לתחום בו אתם עוסקים.

בהתאם, יהיה ניתן לשלב אותן בתכנים ובדפי האתר שלכם.

4. גוגל Adwordsd (אדוורדס)

מדובר על מערכת הפרסום הממומנת (בתשלום) של גוגל, דרכה תוכלו לפרסם ברשת החיפוש של גוגל, ברשת המדיה של גוגל  וביוטיוב.

לאחרונה גוגל שינת את השם של מערכת זאת ומעתה היא נקראת גוגל אדס (ADS)

5. פרסום ממומן

אחת הדרכים שלכם להגיע אל הלקוחות הפוטנציאלים, היא עם שיטה של פרסום ממומן.

המשמעות פשוטה: אתם משלמים על מודעה פרסומית שאמורה להגיע לכמה שיותר משתמשים.

היתרון: פרסום מיידי. החיסרון: עלות כספית יחסית גבוהה, אך בעיקר – שיטה שלא מאפשרת לכם לקדם ולטפח את הנכס שלכם (אתר הבית).

 

6. PPC (Pay Per Click) – תשלום עובר הקלקות

בשיטה זאת תקציבי הפרסום שלכם לא נזרקים לאוויר, אלא מושקע בצורה מושכלת.

“תשלום לפי קליק” שומר על התקציב שלכם בכיסים, מה שאומר כי רק בעת שיהיה קליק על המודעה הפרסומית, תשלמו על המודעה.  כך אתם נהנים מפרסום חסכוני והוגן במידה ואתם עושים זאת נכון.

 

7. עלות לחשיפה (CPI – (cost per Impression או עלות לאלף חשיפות (CPM- (cost per mille

בשיטה הזאת אופן התשלום עבור הפרסום יהיה לפי חשיפות. מכיוון שמדובר במסה גדולה של חשיפות לא נהוג לחשב את התשלום פר חשיפה בודדת אלה עפ”י 1000 חשיפות  ולכן אתם תתקלו במונח “עלות לאלף חשיפות” CPM

הזירות הדיגיטליות שעובדות בשיטה הזאת הן: פייסבוק, רשת המדיה של גוגל, אאוטבריין טאבולה ועוד

פרסום בשטה הזאת מצריך לפלח את קהל היעד באופן מדויק ותמיד להיות עם היד על הדופק (כדי שהתקציב לא יישרף סתם עבור חשיפות לא רלוונטיות)

8. פרסום או קידום אורגני (SEO)

מקרה זה אינכם משלמים כסף לגוגל או לפייסבוק, אלא שאתם נוקטים בשיטות טבעיות בכדי לייצר תנועה ולהגיע לכמה שיותר לקוחות.

איך יוצרים תנועה אורגנית? קידום באמצעות ביטויי מפתח (קידום אורגני), עידוד שיתופים ותגובות של משתמשים ברשתות החברתיות, שיתופי פעולה ברשת וכן הלאה…

9. מקדם אתרים

איש המקצוע הדומיננטי והרלוונטי ביותר בכל הקשור לפרסום בדיגיטל – מקדם האתרים.

המקדם הוא המפקד, ותחתיו ישנם עוד פקודים (כותבי תוכן, מעצבים גרפיים, אנשי SEO  וכן הלאה) כל זאת כדי לייצר תנועה של גולשים לאתר, דפי הנחיתה ו\או למודעות הפרסום שלכם.

באחריות המקדם לאתר את הצורך והמטרות שלכם, לבנות תכנית עבודה – לטווח הקצר או הארוך, ולפעול לטובת תוצאות החופפות לציפיות שלכם.

10. שיווק ברשתות החברתיות

לצד הפרסום במנועי החיפוש, ניתן וראוי לפרסם גם ברשתות החברתיות.

האפשרויות הפופולריות כוללות כמובן את אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב וטיקטוק.

כידוע, ישנה אפשרות להגיע לקהלים באמצעות קידום אורגני, אך גם עם תשלום עבור קמפיינים ממומנים.

 

11. לידים

מטרת העל של כל עסק מפרסם: להגיע לכמה שיותר לידים.

תן לי לידים, אני כבר אהפוך אותם ללקוחות”, מבקשים לא מעט בעלי עסקים.

הלידים מגיעים כתוצאה מגלישה באתר, צפייה בתוכן פרסומי או פנייה ברשת החברתית.

הליד מתעניין בשירות או במוצר שלכם, ולאחר פנייתו עליכם למנף את השיח למכירה והפיכת הליד – ללקוח.

 

12. בלוג תכנים

קידום האתר שלכם יבוסס על שלל פעולות, אך בעיקר על הזנת תכנים בסקטור הבלוג באתר.

המטרה היא לאפשר לגוגל לזהות את “נושא” האתר שלכם, ולסמן אתכם כאתר שמעניק ערך מוסף.

התכנים שיצורפו לבלוג ישתפו את הגולש בקשת רחבה של נושאים בעלי זיקה לנושא האתר.

 

13. חווית משתמש

המשתמש המתעניין בכם יכול להפוך בקליק אחד ללקוח.

המטרה שלכם: להעניק לו את החוויה הטובה ביותר.

חווית המשתמש רלוונטית לכל פלטפורמה בה אתם עושים שימוש, אך בהקשר של מושגים בפרסום באינטרנט, מדברים בעיקר על החוויה באתר הבית שלכם.

“החוויה” כוללת בתוכה את מהירות האתר, נוחות הגלישה, חלוקה נכונה לסקטורים, שיתוף בתמונות וסרטונים וכיוצא בזה.

14. מיתוג

גם (ובעיקר) בפרסום ברשת, חשוב שתשקיעו בכל נושא המיתוג.

התחרות גדולה, ואתם רוצים כמובן להתבלט ולגרום למתעניינים לבחור בכם.

המיתוג כולל בתוכו את האג’נדה העסקית שלכם, האריזה הגרפית-עיצובית שלכם והמסרים שעוטפים את הפעילות שלכם.

המיתוג חייב להחמיא לכם, לעורר רגשות חיוביים ובעיקר להתאים לשפה של קהל העיד.

קבלת ייעוץ והכוונה חינם וללא כל התחייבות השאירו פרטים – ולחצו על הכפתור הכחול

Accessibility
לנציג לחצו כאן
1
צריכים עזרה? אנחנו כאן!
Digital Marketer
היי,
איך אנחנו יכולים לעזור?